« Flux noutăţi
Anunţuri
CariereEvenimenteCărţiJURIDICE.ro
JURIDICE

Noi măsuri la nivelul administraţiei publice centrale ca urmare a reorganizărilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului
14.01.2022 | JURIDICE.ro

Secţiuni: Anunțuri, Monitorul Oficial al României | Toate secţiunile
JURIDICE - In Law We Trust

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 41 din 13 ianuarie 2022 a fost publicată Ordonanţa de urgenţă nr. 1/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

Prezenta Ordonanță de urgență prevede măsuri menite să clarifice desfășurarea activității administrației publice centrale în urma reorganizărilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, precum și necesare desfășurării activității viceprim-miniștrilor și a cabinetelor acestora.

Astfel, cheltuielile necesare desfășurării activității aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului cu portofoliu se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, cu excepția indemnizației viceprim-ministrului și a cheltuielilor necesare desfășurării activității cabinetului acestuia, care se asigură în cadrul ministerului pe care îl conduce.

De asemenea, Cancelaria Prim-Ministrului, structură cu personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, se finanțează de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, și este condusă de șeful Cancelariei Prim-Ministrului, cu rang de ministru, numit şi eliberat din funcție prin decizie a prim-ministrului. În cadrul Cancelariei Prim-Ministrului îşi desfășoară activitatea unul sau mai mulți secretari de stat şi consilieri de stat, precum şi directorul de cabinet al prim-ministrului, cu rang de secretar de stat, numiți, respectiv eliberați din funcţie prin decizie a prim-ministrului.

În plus, este stabilit și atributul Cancelariei Prim-Ministrului de a iniția proiecte de acte normative pe domeniile aflate sub incidența atribuțiilor sale, dar și faptul că organizarea, funcționarea, structura organizatorică și numărul maxim de posturi se stabilesc prin hotărâre a Guvernului. Se prevede posibilitatea ca în subordinea Cancelariei Prim-Ministrului să se înființeze departamente, organizate ca structuri fără personalitate juridică, conduse de secretari de stat sau asimilați ai acestora, ale căror atribuții, organizare și funcționare se aprobă tot prin hotărâre a Guvernului.

Autoritatea pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopției și Autoritatea pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități își schimbă denumirea în Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, respectiv în Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, urmând ca în cuprinsul actelor normative în vigoare denumirile să fie înlocuite în mod corespunzător.

O altă modificare se referă la Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, care va prelua pachetul de acțiuni deținut de stat la societatea „Biroul de Turism pentru Tineret (B.T.T.)” -S.A. Bucureşti de la Ministerul Tineretului și Sportului.

De asemenea, până la aprobarea protocoalelor de predare-preluare, finanţarea cheltuielilor de natură salarială și a contribuțiilor pentru personalul aferent Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, inclusiv al instituțiilor publice și a altor structuri subordonate, se efectuează din bugetul Ministerului Sportului și bugetul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, în mod corespunzător.

Intrare în vigoare: 13 ianuarie 2022

 
Cuvinte cheie: , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus
Gratuit pentru studenţi
Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD