« Secţiuni « Arii de practică « BusinessProtectiveLitigation
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
 

Decizia nr. 59/2021 a secretarului general al Consiliului Uniunii Europene de stabilire a normelor de punere în aplicare referitoare la aplicarea Regulamentului (UE) 2018/1725 al Parlamentului European și al Consiliului și a normelor de restricționare a drepturilor persoanelor vizate, în scopul investigațiilor administrative, al procedurilor disciplinare și al procedurilor judiciare
19.01.2022 | Elena ALBU

Drept Timisoara
Secţiuni: Cyberlaw, Data protection, Dreptul Uniunii Europene, Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, Lege 9 | Toate secţiunile

Cuvinte cheie: , , , , , , ,
JURIDICE - In Law We Trust
Elena Albu

Elena Albu

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C 25/2 din 18 ianuarie 2022, a fost publicată Decizia nr. 59/2021 a secretarului general al Consiliului Uniunii Europene de stabilire a normelor de punere în aplicare referitoare la aplicarea Regulamentului (UE) 2018/1725 al Parlamentului European și al Consiliului și a normelor de restricționare a drepturilor persoanelor vizate, în scopul investigațiilor administrative, al procedurilor disciplinare și al procedurilor judiciare.

Regulamentul (UE) 2018/1725 stabilește principiile și normele aplicabile prelucrării datelor cu caracter personal de către toate instituțiile și organele Uniunii, precum și drepturile persoanelor vizate.

În anumite cazuri, Secretariatului General al Consiliului (SGC) poate fi nevoit să concilieze aceste drepturi cu obiectivele investigațiilor administrative, ale procedurilor disciplinare și ale procedurilor judiciare. De asemenea, poate fi nevoit să asigure un echilibru între drepturile persoanei vizate și drepturile și libertățile fundamentale ale altor persoane vizate. În acest scop, articolul 25 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2018/1725 oferă fiecărei instituții sau organ al Uniunii posibilitatea de a restricționa aplicarea articolelor 14-21, 35 și 36 din Regulamentul (UE) 2018/1725, precum și a articolului 4, în măsura în care dispozițiile sale corespund drepturilor și obligațiilor prevăzute la articolele 14-21 din regulamentul menționat. Cu excepția cazului în care sunt prevăzute restricții într-un act juridic adoptat în temeiul tratatelor, trebuie adoptate norme interne în temeiul cărora SGC să aibă dreptul să restricționeze aceste drepturi.

Prezenta decizie stabilește normele referitoare la condițiile în care Secretariatul General al Consiliului (SGC) poate restricționa aplicarea articolelor 14-21, 35 și 36 din Regulamentul (UE) 2018/1725, precum și a articolului 4, în măsura în care dispozițiile sale corespund drepturilor și obligațiilor prevăzute la articolele 14-21 din regulamentul menționat, în conformitate cu articolul 25 din respectivul regulament. În sensul prezentei decizii, se consideră că operatorul – în sensul articolului 3 punctul 8 din Regulamentul (UE) 2018/1725 – este SGC. SGC este reprezentat de secretarul său general.

Orice restricționare a drepturilor și obligațiilor menționată la articolul 2 din prezenta decizie trebuie să fie necesară și proporțională, ținând seama de riscurile la adresa drepturilor și libertăților persoanelor vizate.

Înainte de a aplica vreuna dintre restricțiile enumerate, serviciul relevant al SGC efectuează un test de necesitate și proporționalitate, de la caz la caz. Restricțiile se limitează la ceea ce este strict necesar pentru atingerea obiectivelor lor. Serviciul relevant al SGC înregistrează motivele oricărei restricții aplicate în temeiul prezentei decizii, inclusiv testul prevăzut la alineatul (2) și motivele prevăzute la articolul 25 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2018/1725. Elementele consemnate și, dacă este cazul, documentele care conțin elementele de fapt și de drept aferente fac parte dintr-un registru ținut de serviciul relevant al SGC. La cerere, ele sunt puse la dispoziția AEPD.

Înainte de a aplica restricții în ceea ce privește datele cu caracter personal obținute de la alte instituții, organe, agenții și oficii ale Uniunii, de la autoritățile competente ale statelor membre ori ale țărilor terțe sau de la organizații internaționale în temeiul articolului 2 alineatul (1) literele (e)-(g), SGC consultă organizațiile respective cu privire la potențialele motive pentru impunerea de restricții, precum și cu privire la necesitatea și proporționalitatea restricțiilor în cauză, cu excepția cazului în care acest lucru ar pune în pericol scopul activităților SGC.

Prezenta decizie intră în vigoare la 7 februarie 2022.

Consilier juridic Elena Albu

 
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus
Gratuit pentru studenţi
Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill
VIDEO
Codul muncii









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.