« Secţiuni « Arii de practică « BusinessProtectiveLitigation
Contravenţii
CărţiProfesionişti

Instrucțiunile privind individualizarea unor contravenții aplicate de Consiliul de supraveghere din domeniul naval | Proiect. UPDATE: Publicare în Monitorul Oficial
16.01.2022 | JURIDICE.ro

Drept Timisoara
Secţiuni: C. contravențional, Concurență, Monitorul Oficial al României, Transporturi | Toate secţiunile

Cuvinte cheie: ,
JURIDICE - In Law We Trust

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 483 din 16 mai 2022 au fost publicate Instrucţiunile privind individualizarea sancţiunilor prevăzute la art. 68 alin.(11)lit. a) şi b) pentru contravenţiile prevăzute la art. 67 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, din 03.05.2022.

Scopul prezentelor instrucţiuni este de a stabili modalităţile de individualizare a sancţiunilor în cazul săvârşirii unei contravenţii dintre cele prevăzute la art. 671 din OG nr. 22/1999, ţinându-se seama de gravitatea şi durata faptei.

Conform art. 671 din OG nr. 22/1999, constituie contravenţii, constatate de Consiliul de supraveghere, următoarele fapte:

a) nerespectarea măsurilor impuse de Consiliul de supraveghere printr-o decizie adoptată;

b) nerespectarea de către administraţiile portuare, în calitate de administrator al infrastructurii de transport naval, a obligaţiilor prevăzute la art. 24 alin. (1) lit. a), art. 37 şi art. 401 din OG nr. 22/1999;

b1) nerespectarea de către administraţiile portuare, în calitate de administrator al infrastructurii de transport naval sau de către furnizorii de servicii portuare, a obligaţiilor prevăzute la art. 24 alin. (11);

c) furnizarea de informaţii inexacte, incomplete sau care induc în eroare ori de documente incomplete sau nefurnizarea informaţiilor şi documentelor solicitate în conformitate cu prevederile art. 662 alin. (5) din OG nr. 22/1999;

d) obstrucţionarea inspecţiei realizate în conformitate cu prevederile art.662 alin. (6) din OG nr. 22/1999.

Metodologia de determinare a cuantumului amenzii se bazează pe fixarea unui nivel de bază care se poate majora în cazul existenţei circumstanţelor agravante sau se va reduce în cazul existenţei circumstanţelor atenuante.
Nivelul de bază se determină în funcţie de gravitatea şi durata faptei.

În evaluarea gravităţii încălcării se iau în considerare, printre altele, natura faptei săvârşite, impactul concret al încălcării, atunci când acesta poate fi măsurat.

În funcţie de gravitate, aceste fapte se împart în următoarele categorii:

a) Fapte de gravitate medie (spre exemplu, furnizarea de informaţii inexacte sau incomplete ori de documente incomplete)

b) Fapte de gravitate mare (spre exemplu, nerespectarea măsurilor impuse de Consiliul de supraveghere din domeniul naval printr-o decizie adoptată sau obstrucţionarea inspecţiei realizate de inspectorii de concurenţă)

Durata încălcărilor trebuie să fie luată în considerare pentru a distinge între următoarele categorii:

a) încălcări de scurtă durată (mai puţin de 3 luni): nu se aplică niciun cuantum adiţional;

b) încălcări de durată medie (de la 3 luni la un an): creştere cu până la 10% din cuantumul determinat de gravitatea faptei;

c) încălcări de lungă durată (peste un an): creştere a cuantumului amenzii cu până la 25% pe an din cuantumul determinat pentru gravitatea faptei.

La individualizarea amenzilor, Consiliul de supraveghere din domeniul naval va lua în considerare toate circumstanţele cazului care pot conduce la o majorare sau la o diminuare a nivelului de bază.

Nivelul de bază poate fi majorat sau redus cu un procent cuprins între 5% şi 10% pentru fiecare circumstanţă agravantă ori atenuantă reţinută.

Circumstanțe agravante:

a) săvârşirea de către acelaşi contravenient a unei încălcări identice sau similare cu încălcarea constatată printr-o decizie anterioară a Consiliului de supraveghere din domeniul naval, din ultimii 5 ani. Nivelul de bază va fi majorat cu un procent cuprins între 10% şi 25% pentru fiecare astfel de încălcare reţinută de Consiliul de supraveghere din domeniul naval;

b) continuarea încălcării constatate de către Consiliul de supraveghere din domeniul naval prin decizie;

c) refuzul de a coopera cu Consiliul de supraveghere din domeniul naval sau obstrucţionarea acestuia în desfăşurarea activităţii;

d) alte împrejurări de natura celor de mai sus care imprimă faptei un caracter grav.

Circumstanțe atenuante:

a) contravenientul implicat furnizează dovezi concrete ce atestă faptul că a pus capăt încălcării imediat ce Consiliul de supraveghere din domeniul naval a intervenit;

b) contravenientul implicat a colaborat în mod efectiv şi pe deplin cu Consiliul de supraveghere din domeniul naval şi a furnizat informaţii, precizări, documente (şi altele asemenea, după caz) suplimentar faţă de cele solicitate de Consiliul de supraveghere din domeniul naval şi care sunt relevante pentru soluţionarea speţei;

c) alte împrejurări de natura celor de mai sus.

În cazuri excepţionale, la cerere, Consiliul de supraveghere din domeniul naval va putea lua în considerare o eventuală reducere a amenzii, în cazul în care contravenientul dovedeşte că va fi în imposibilitate să plătească amenda fără să i se pericliteze existenţa. Simpla invocare a unei situaţii financiare negative sau generatoare de pierderi nu justifică o reducere a cuantumului amenzii. Reducerea amenzii pe acest considerent poate avea loc doar în măsura în care contravenientul dovedeşte dincolo de orice dubiu că este în stare de insolvenţă sau într-o situaţie financiară extrem de dificilă, care face iminentă ieşirea sa de pe piaţă.

Intrare în vigoare: 16 mai 2022

***

Joi, 27 ianuarie 2022, Consiliul de supraveghere din domeniul naval a lansat în dezbatere publică Proiectul de Instrucțiuni privind individualizarea sancțiunilor prevăzute la art. 68 alin. (11) lit. a) și b) pentru contravențiile prevăzute la art. 67 1 din Ordonanța Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor și a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparținând domeniului public, precum și desfășurarea activităților de transport naval în porturi și pe căile navigabile interioare.

:: Proiectul
:: Referatul de aprobare

 
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus
Gratuit pentru studenţi
Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill
VIDEO
Codul muncii









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.