Secţiuni » Arii de practică » Business » Cyberlaw
Cyberlaw
CărţiProfesionişti

Prevederile Legii nr. 267/2021 pentru completarea OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale nu sunt aplicabile în materie de publicitate imobiliară
08.02.2022 | JURIDICE.ro

Secţiuni: C. administrativ, Cyberlaw, Drept civil, Lege 9, Selected
JURIDICE - In Law We Trust

Joi, 3 februarie 2022, Baroul Cluj a dat publicității adresa ANCPI cu privire la inaplicabilitatea prevederilor Legii nr. 267/2021 pentru completarea ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale.

„La data de 1 ianuarie 2022 a intrat în vigoare Legea nr. 267/2021 pentru completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, care a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1076 din 10 noiembrie 2021. 

Acest act normativ are ca scop accelerarea procesului de debirocratizare și de simplificare a proceselor administrative, cu consecina facilitării accesului cetăţenilor la serviciile publice. 

Astfel, prin legea mai sus amintită se interzice instituţiilor publice să solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluţionării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituţii publice sau organe de specialitate ale administraţiei publice centrale. Pentru efectuarea serviciului, instituţia publică prestatoare are posibititatea de a solicita de la emitent, în format electronic, copii sau extrase ale avizelor ori documentelor respective. 

Procedura de înregistrare a cererilor şi a documentelor justificative în vederea furnizării serviciilor de cadastru şi/sau publicitate imobiliară de către oficiile teritoriale din subordinea ANCPI – care au calitatea de instituţii publice – este reglementată prin lege specială, respectiv Legea cadastrului şi a publicitatii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Astfel, conform art. 28 alin. (1) din acest act normativ solicitantii pot depune în format fizic cereri de înscriere în cartea funciară la ghişeele BCPI competente, cereri care vor fi însoţite de înscrisul original sau de copia legalizată de pe acesta, prin care se constată actul sau faptul juridic a cărui înscriere se cere. În mod similar și cu aceleaşi efecte juridice, cererile şi documentele justificative, în original sau copie legalizată, pot fi expediate de către solicitant la sediul BCPI prin postă sau curier. 

Art. 281 din aceeaşi lege reglementează posibilitatea înregistrării online a cererilor la BCPI. În această modalitate, cererile trebuie însoţite de redarea pe suport informatic a înscrisurilor emise în formă materială, semnate de deponent cu semnătura electronică calificată, prin care certifică că redarea pe suport informatic s-a făcut după originalul sau copia legalizată a înscrisului şi că nu a fost alterat continutul acestuia. 

În mod neechivoc, Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996 impune ca o condiţie de admisibilitate a cererii solicitantului serviciului public prezentarea de către acesta a documentelor justificative în original sau copie legalizată (nu copie simplă) – în cazul înregistrării la ghiseu – sau certificarea de către deponent (care este mandatar al solicitantului) a faptului că redarea pe suport informatic s-a făcut după originalul sau copia legalizată a înscrisului justificativ – în cazul înregistrării online a cererii, Sancţiunea pentru nerespectarea acestor conditii de formă cerute de lege este expres prevăzută de art. 281 alin. (2) şi art. 30 alin. (1): nulitatea absolută a înscrierii, recepției sau avizării, respectiv respingerea cererii de înscriere. 

Având în vedere cele expuse rezultă că prevederile cuprinse în Legea nr. 267/2021 pentru completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative nu sunt aplicabile în activitatea de înregistrare şi de soluţionare a cererilor de către oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară.”

Cuvinte cheie: , , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti