Comisia Europeană investighează un posibil comportament anticoncurențial al Google și Meta privind serviciile de publicitate online
11.03.2022 | JURIDICE.ro
Vineri, 11 martie 2022, Comisia Europeană a informat că a inițiat o investigație oficială antitrust pentru a evalua dacă un acord între Google și Meta (fostul Facebook) privind serviciile de publicitate online a încălcat normele UE în materie de concurență, potrivit unui comunicat.
Investigația se referă la un acord din septembrie 2018, pe care Google l-a numit „Jedi Blue”, încheiat între Google și Meta pentru participarea rețelei de audiență a Meta la programul Open Bidding al Google. Comisia este îngrijorată de faptul că acordul poate face parte din eforturile de a exclude serviciile de tehnologie publicitară care concurează cu programul Open Bidding al Google și, prin urmare, de a restrânge sau denatura concurența pe piețele de publicitate online, în detrimentul editorilor și, în cele din urmă, al consumatorilor.
Dacă sunt dovedite, practicile care fac obiectul anchetei pot încălca normele UE în materie de concurență privind acordurile anticoncurențiale între întreprinderi [articolul 101 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene („TFUE”)] și/sau abuzul de poziție dominantă (articolul 102 din TFUE).
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi
aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi
Condiţiile de publicare,
Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail
redactie@juridice.ro!