Secţiuni » Arii de practică » Protective » Drept constituţional
Drept constituţional
DezbateriCărţiProfesionişti

CCR pendinte: posibilitatea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici de a realiza evidența și managementul funcționarilor din aparatul de specialitate al Autorității Electorale Permanente
23.03.2022 | Andrei Alexandru MARCU

Secţiuni: C. administrativ, CCR, Drept constitutional, Jurisprudență
JURIDICE - In Law We Trust
Andrei Alexandru Marcu

Andrei Alexandru Marcu

În data de 22.03.2022 s-a constituit un nou dosar (750D/2022) pe rolul Curţii Constituţionale, urmând a fi analizate dispoziţiile art. 3 alin. (2) din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ și art. 401 alin. (1) lit. d) din Codul administrativ (cauza Dobrescu Emma Lina).

Conform motorului de căutare de pe pagina Curții Constituționale, acesta este primul dosar în care aceste dispoziții formează obiectul unui control de constituționalitate.

Instanţa de trimitere este Tribunalul București, care a precizat faptul că dispozițiile anterior menționate vor fi analizate din punct de vedere al constituționalității în măsura în care aceste texte de lege oferă competență Agenției Naționale a Funcționarilor Publici în realizarea evidenței și managementului funcționarilor din aparatul de specialitate al Autorității Electorale Permanente.

Dispoziţiile criticate au următorul conţinut normativ:

Art. 3 (extras) – Legea nr. 554/2004
(2) Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici poate ataca în faţa instanţei de contencios administrativ actele autorităţilor publice centrale şi locale prin care se încalcă legislaţia privind funcţia publică, în condiţiile prezentei legi şi ale Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată.

Art. 401 ind. 1 (extras) – Codul administrativ
(1) Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici are următoarele atribuţii:
d) realizează evidenţa şi managementul funcţiei publice şi ale funcţionarilor publici.

Dispozițiile din Constituție în raport de care se va efectua controlul de constituționalitate au următorul conținut normativ:

Art. 1 (extras) – Statul român
(4) Statul se organizează potrivit principiului separaţiei şi echilibrului puterilor – legislativă, executivă şi judecătorească – în cadrul democraţiei constituţionale.

Mulțumim pe această cale Tribunalului București pentru faptul că precizează pe pagina on-line a dosarului și dispozițiile din Constituție în raport de care se va realiza controlul de constituționalitate. Nu înțelegem de ce nu se poate impune, la nivel normativ, obligația ca această mențiune să fie realizată pe pagina dosarelor tuturor instanțelor din România care admit trimiterea unei excepții de neconstituționalitate.

Andrei Alexandru Marcu
Avocat – Baroul Constanța

Cuvinte cheie: , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti