Secţiuni » Arii de practică » Protective » Dreptul Uniunii Europene
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
 

”Dreptul de a repara” în atenția Parlamentului European
06.04.2022 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

Joi, 7 aprilie 2022, Parlamentul European își va prezenta prioritățile cu privire la dreptul de a repara, venind în întâmpinarea unei propuneri legislative a Comsiei Europene planificată pentru trimestrul trei din 2022, potrivit unui comunicat.

Dreptul de a repara este considerat o etapă esențială pentru planul UE de a atinge economia circulară până în 2050, în cadrul Pactului Verde european – foaia de parcurs a UE pentru atingerea neutralității climatice până în 2050.

Patru motive pentru legislația privind „dreptul de a repara”:
– conform unui sondaj Eurobarometru, 77% dintre consumatorii din UE ar prefera să-și repare bunurile în loc să cumpere unele noi, dar sunt nevoiți să le înlocuiască sau să le arunce din cauza costurilor de reparație și a lipsei serviciilor de reparații:
– un alt obstacol în calea unei atitudini de consum mai durabile este uzura: anumite produse sunt proiectate să se strice după o anumită persoadă de timp sau folosire. În anumite cazuri, componentele unor aparate sunt astfel construite înât nu se pot demonta și schimba;
– repararea echipamentelor electronice ar fi un lucru bun pentru mediu, conducând la o reducere a consumului de resurse, mai puține emisii și mai puțină energie consumată;
– produsele electronice sunt sursa de deșeuri cu creșterea cea mai rapidă în UE; în 2017, peste 3,5 milioane de tone au fost colectate și doar 40% reciclate.

Parlamentul European a promovat timp de peste un deceniu ‘dreptul de a repara’ al consumatorilor și a înaintat o serie de propuneri concrete Comisiei pentru ca reparațiile să devină sistematice, atractive și la costuri rezonabile.

Printre măsurile pe care deputații le vor solicita în viitoarea propunere legislativă se numără:
– reparațiile să devină mai atractive pentru consumatori, fie prin bonusuri pentru repararea unui produs defectuos sau prin oferirea unui produs la schimb pe durata reparației
– obligarea producătorilor să ofere acces gratuit la informații privind reparația și întreținerea produselor și să garanteze actualizări gratuite de software pentru o perioadă minimă
– să se asigure că produsele sunt mai durabile, mai ușor de reparat și au în componență piese care pot fi demontate și înlocuite
– să se ofere informații mai cuprinzătoare consumatorilor cu privire la posibilitățile de reparare a produselor
– să se extindă perioada de garanție.

Secţiuni: Dreptul Uniunii Europene, Proiecte legislative, Protecția consumatorilor, Sustenabilitate | Toate secţiunile

Cuvinte cheie: , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti
SERVICII JURIDICE.RO