Curtea de Apel București. Amendă GDPR. Conținutul comunicărilor cu clientul. Mesajul de confirmare a comenzii
08.06.2022 | Alexandru SIMA

Curtea de Apel București, prin Decizia nr. 3/2022, a menținut amenda aplicată de A.N.S.P.D.C.P. (Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal) și a stabilit că mesajul prin care se confirmă o comandă online trebuie să conțină numai detalii referitoare la acea comandă și în niciun caz nu trebuie să nu aibă natura unui mesaj promoțional.
În fapt, mesajul prin care cumpărătorului i s-a confirmat comanda cuprindea și promovarea în scop comercial a serviciilor prestate de vânzător, cumpărătorul fiind invitat să își exprime opinia prin intermediul rețelelor de socializare, fapt apreciat de instanță ca având scopul promovării imaginii vânzătorului. De asemenea, cumpărătorul era invitat să își instaleze aplicația pentru telefon a vânzătorului, invitație ce reprezintă în opinia instanței un demers în vederea fidelizarii, incompatibil cu scopul mesajului de confirmare a comenzii. Așadar, în ansamblul său, mesajul de confirmare a comenzii avea de fapt caracter promoțional.
Întrucât anterior solicitase să nu mai primească mesaje promoționale din partea vânzătorului, instanța a stabilit plângerea împotriva procesului verbal ca fiind nefondată și a menținut sancțiunea amenzii aplicate de A.N.S.P.D.C.P. (Curtea de Apel București, Decizia nr. 3 din 27 ianuarie 2022, disponibilă pe rolii.ro)
Av. Alexandru Sima, SĂVESCU & ASOCIAȚII