Despre semnificația juridică a dezabonării de la newsletter în privința datelor cu caracter personal
20.06.2022 | Andrei SĂVESCU

2. Pe de altă parte, dezabonarea de la newsletter are semnificația faptului că persoana vizată se opune inclusiv creării de profiluri, respectiv datele nu mai pot fi folosite pentru conturarea în continuare a profilului persoanei vizate. Expresia “crearea de profiluri” din cuprinsul art. 21 și 22 GDPR se referă la viitor, nu la trecut. Cu alte cuvinte, profilul persoanei vizate poate rămâne stocat. Această împrejurare nu are relevanță pentru marketingul direct în cauză, pentru că în viitor persoana care s-a dezabonat nu va mai primi newsletter-ul, însă este relevantă pentru marketingul direct adresat celor care au intrat în raporturi contractuale cu operatorul. Cu alte cuvinte, marketingul direct adresat celor care au cumpărat va lua în considerare profilul.
3. În orice caz, prelucrarea datelor cu caracter personal ale abonaților la newsletter poate să continue după dezabonare, dacă operatorul păstrează evidența abonărilor și dezabonărilor pentru a se putea apăra de sancțiuni administrative sau civile care ar putea să apară în legătură cu newsletter-ul. O asemenea motivare poate să fie chiar imperioasă, în cazul în care fostul abonat se adresează operatorului cu solicitări vizând newsletter-ul sau însăși relația sa contractuală cu operatorul.
Av. dr. Andrei Săvescu, SĂVESCU & ASOCIAȚII