Flux noutăţi
AnunţuriEnglishInternaţionalJURIDICE.ro
 1 comentariu | 
Print Friendly, PDF & Email

Ce spune Ministerul Transporturilor despre confiscarea masinii pentru viteza mare
08.10.2009 | JURIDICE.ro


CONFERINTA VALERIU STOICA 2019

Precizare Ministerul Transporturilor si Infrastructurii: „Propunerea de Strategie Naţională de Siguranţă Rutieră nu aparţine MTI

Referitor la articolul „Proiect: Poliţia spune nu, CSM găseşte „erori”, Ministerul Transporturilor nu se predă. Guvernul insistă să le confişte maşina celor care depăşesc viteza legală”, publicat în ediţia de astăzi, 7 octombrie 2009 a cotidianului “Gândul”, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii face următoarele precizări:

Propunerea privind proiectul Strategiei Naţionale de Siguranţă Rutieră nu aparţine Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, ci Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră.

Propunerea a fost avansată pentru dezbaterea publică pe site-ul Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii doar pentru că M.T.I. asigură secretariatul Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră, ministerul nefiind autorul acestei Strategii.

Textul propunerii de Strategie de Siguranţă Rutieră sintetizează discuţiile şi propunerile din Delegaţia Permanentă a Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră.

Aceste propuneri au venit din partea membrilor Consiliului Interministerial, companiilor private şi ONG-urilor ai căror reprezentanţi au fost prezenţi la discuţiile repetate dedicate subiectului.

Forma proiectului legislativ propusă dezbaterii publice a apărut în urma discuţiilor şi propunerilor venite din partea membrilor C.I.S.R.

Conform atribuţiilor sale, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii nu poate propune prevederi precum cele menţionate în articolul menţionat: „eliminarea instituţiei martorului din procedura contravenţională, testarea alcoolemiei indiferent de motivul pentru care şoferul e oprit de poliţie, confiscarea autoturismului în cazul depăşirii cu 50km/h a vitezei maxime legale, iniţierea ANCA – Agenţia Naţională de Colectare a Amenzilor, care va avea dreptul să îţi intre direct în cont pentru a reţine amenda, să revoce permisul de conducere sau, prin hotărâre judecătorească, să aresteze rău-platnicul la un centru de arest”.

Autorul articolului ar fi putut întreba dacă aceste prevederi au fost iniţiate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii sau dacă ministerul are atribuţii în a elabora asemenea propuneri.

De asemenea, facem precizarea că ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, nu a fost întrebat cum comentează proiectul Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră “în contextul obiecţiilor CSM”.

Atribuţiile Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii nu au nicio legătură cu „prevederile stranii” ale proiectului de strategie menţionate de articolul respectiv. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii are atribuţii în cu alte domenii, clar definite:

– dezvoltarea şi întreţinerea infrastructurii rutiere sigure;

– creşterea siguranţei transportului rutier de persoane în curse regulate;

– îmbunătăţirea calităţii instruirii oferite de şcolile de şoferi şi centrele de pregătire profesională în transporturi rutiere;

– participarea la programele de consiliere sau reabilitare psihologică de siguranţă rutieră, cu posibilitatea ca o parte din cuantumul amenzii să fie redus corespunzător;

– coordonarea Planului Naţional Anual de comunicare de siguranţă rutieră şi prevenire a accidentelor rutiere;

– înfiinţarea în cadrul Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră a unor comitete judeţene de siguranţă rutieră. Definirea Secretariatului Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră ca direcţie în cadrul Autorităţii Rutiere Române. Introducerea ca membri ai Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră a conducătorilor Ministerului Justiţiei, Ministerului Public, Consiliului Superior al Magistraturii.

Vă reamintim că membrii Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră sunt: Ministerul Transporturilor; Ministerul Internelor şi Reformei Administrative; Ministerul Economiei şi Finanţelor; Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor; Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile; Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei; Ministerul Sănătăţii Publice; Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului. Din C.I.S.R. mai fac parte reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice locale ale municipiului Bucureşti şi ai structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale recunoscute de lege, şi anume: ai Federaţiei Autorităţilor Locale din România, ai Asociaţiei Municipiilor din România, ai Asociaţiei Oraşelor din România, ai Asociaţiei Comunelor din România şi ai Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România.

La lucrările C.I.S.R. pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai comisiilor de specialitate ale Parlamentului României şi, după caz, reprezentanţi ai mediului universitar, ai institutelor de cercetare, organizaţiilor neguvernamentale sau ai companiilor publice ori private din domeniul siguranţei rutiere. De asemenea pot fi invitaţi reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale din unităţile administrativ-teritoriale interesate.”

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Până acum a fost scris un singur comentariu cu privire la articolul “Ce spune Ministerul Transporturilor despre confiscarea masinii pentru viteza mare”

  1. DoN spune:

    Asta dovedeste inca o data ce oameni competenti avem la „carma” tarii si care scriu legi pe genunchi.

    Bai fratilor decat sa va prajiti creierele facand astfel de legi mai bine le-ati lua gata facute de pe la alte tari europene -chiar daca asta ar insemna sa va calcati pe orgoliul vostru prostesc- tari la nivelul carora voi nu veti aduce Romania nici dupa 20-30 de ani daca mai continuati circul asta.

    CEDO condamna „pe banda rulanta” numeroasele ingerinte ale statului in dreptul persoanei la respectarea „bunurilor” si voi va treziti sa faceti astfel de proiecte de lege, uimindu-ne in acelasi timp cu capacitatea voastra de a gasi cele mai potrivite solutii care vor duce la cresterea gradului sigurantei rutiere: confiscarea vehiculului celui care ruleaza cu o viteze de 50 km/h peste limita legala…Vai ce mai rabda pamantul asta !!!

    Un cetatean care inca mai crede intr-o schimbare,

    A.Pap

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate