Flux noutăţi
AnunţuriEnglishInternaţionalJURIDICE.ro
Print Friendly, PDF & Email

Raportul dintre profesia de consilier juridic si profesia de avocat
25.10.2009 | JURIDICE.ro


Uniunea Colegiilor Consilierilor Juridici din România a înaintat comisiei juridice a Senatului o amplă prezentare intitulată Raport privind starea justiţiei.

Prezentarea se referă la poziţia profesiei de consilier juridic în cadrul sistemului judiciar. Cea mai mare parte a textului se referă la raportul dintre profesia de consilier juridic şi profesia de avocat.

Materialul a fost însoţit de o adresă de înaintare semnată de Lucian Florescu, secretarul general al Uniunii Colegiilor Consilierilor Juridici, în care se arată:

„Direcţiile juridice şi consilierul juridic ca parte componentă a interesului public ce priveşte apărarea intereselor legitime ale statului, se confruntă cu disoluţii majore în îndeplinirea însărcinărilor ce îi sunt dispuse prin lege, datorită în primul rând speculaţiilor de ordin funcţional şi juridic ce planează asupra activităţii de consultanţă, asistenţă şi reprezentare juridică reglementată în România.

Din cadrul acestor sarcini la care se face faţă din ce în ce mai greu iterăm doar câteva:
– diminuarea consecinţelor generate de comportamentul ilegal, contrar eticii sau neautorizat care priveşte interpretarea în exces a unor norme juridice de către persoane necalificate, dar care au rol funcţional de dispoziţie administrativă
– încercarea de a stăvili creşterea vertiginoasă a numărului proceselor judiciare la care statul român şi instituţiile sale sunt parte, concomitent cu impunerea condiţiilor ce presupun un exerciţiu profesional de calitate a apărării judiciare
– diminuarea numărului situaţiilor litigioase pierdute de instituţii şi autorităţi ale statului ce au consecinţe deosebit de grave privitor la compromiterea funcţionalităţilor acestora şi deturnarea de la scopul legitim
– împiedicarea accesului ilegal şi neautorizat la date, documente şi fapte ce constituie secrete de stat, secrete de serviciu sau secrete profesionale de natură a aduce prejudicii interesului public
– încercarea de a opri prelucrarea cu scop de alterare de documente, arhive sau proceduri ce vizează acoperirea de deficienţe anterioare la nivel de instituţii şi care au o ciclicitate din ce în ce mai alertă
– încercarea de a stăvili fabricarea de documente prin înscrierea de date eronate sau false cu privire la situaţia persoanelor sau a împrejurărilor ce au determinat o anumită stare sau un anumit rezultat.

În ceea ce priveşte distorsionarea rolului direcţiilor juridice ca parte componentă a realizării ordinii de drept şi a justiţiei în România, vă solicităm analizarea de către serviciile specializate aflate în subordinea dumneavoastră, a speculaţiilor legale ce se fac pe seama serviciului public de apărare judiciară şi a consilierului juridic ca profesie reglementată, ce sunt expuse în materialul anexat.

Considerăm că numărul disperant de infracţiuni făcute prin alterarea adevărului în acte scrise, denaturarea conţinutului juridic din documente oficiale, substituirea reciprocă de persoane care nu au calitate sau capacitate, practica juridică administrativă neunitară au în bună măsură ca sursă primară lipsa exerciţiului profesional reglementat prin atributul vizei de legalitate.

Ultimii ani au adus totodată o recrudescenţă mult intensificată a denaturării intenţionate a rolului direcţiilor juridice şi a consilierului juridic ca element de dispoziţie legală în ceea ce priveşte filtrarea procedurilor juridice cu caracter vătămător pentru instituţii şi autorităţi publice, persoane juridice de drept public sau cetăţeni.

În materialul dispus analizei, încercăm să demonstrăm pe cât posibil cum a fost cu putinţă ca într-un timp oarecum scurt, în schimbul a ceea ce trebuia să fie scutul de protecţie juridică a statului şi instituţiilor sale prin lege, pregătire şi capacitate, să apară perturbări sistemice plecate de la prelucrarea viciată a legii ce are ca metodă de manipulare, inducţia socială conform căreia consilierul juridic nu are capacitate de exerciţiu profesională ca avocat. Aceste proceduri imaginează ca rezultat (în parte reuşit) dublarea ilegală a mecanismelor de securitate juridică a instituţiilor statului cu metoda extrem de cunoscută a căpuşării deciziilor prin contracte externe comerciale de consultanţă, asistentă şi reprezentare juridică.

Rezultatul este tragic de spectaculos, după cum se poate observa, prin forma lui pandemică astfel încât, de la considerarea că ministrul politic al justiţiei acordă viză de legalitate hotărârilor de guvern sau ordonanţelor, sau că “delegarea de competenţă” către persoane fără capacitate este un dar juridic către miniştri, până la numirile sau revocările ilegale în şi din funcţie publică, au un singur numitor comun: distrugerea sistematică de 20 ani a “oficiilor juridice” şi a rolului consilierului juridic de apărător judiciar.”

Newsletter JURIDICE.ro
Youtube JURIDICE.ro
Instagram JURIDICE.ro
Facebook JURIDICE.ro
LinkedIn JURIDICE.ro

Aflaţi mai mult despre , ,
JURIDICE.ro utilizează şi recomandă SmartBill pentru facturare.

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

CariereEvenimenteProfesioniştiRLWCorporate