Avocati de top din firme de avocatura puternice au declarat pentru Ziarul Financiar cum a afectat criza resursele umane:
Gabriel Zbarcea, managing partner al firmei Tuca Zbarcea & Asociati: „Firmele de avocatura de la noi se remarca si printr-un usor conservatorism, astfel ca au decis sa pastreze principala resursa, si anume oamenii. In acele domenii in care volumul de munca nu a mai fost unul corespunzator avocatii au migrat catre alte departamente, precum dreptul muncii sau litigii. Am facut si noi mutari interne deoarece consideram ca un avocat bun isi poate gasi locul si intr-un alt departament.
Veniturile noastre pe primele trei trimestre ale acestui an ne-au depasit asteptarile, fiind superioare perioadei similare a anului trecut. Cu toate astea, ele corespund unor proiecte si unor succese finalizate, iar previziunile pe 2010 sunt tot mai pesimiste. E ratiunea pentru care am recurs la o reorganizare interna, la o strategie de optimizare a costurilor si la o abordare mai prudenta a bugetelor diverselor departamente.”
Sebastian Gutiu, managing partner al biroului din Bucuresti al firmei austriece Schoenherr: „Avocatura este un domeniu in care nu ai alte active decat oamenii, in care trebuie sa investesti foarte mult, si daca poti trece hopul cu ei toti, facand anumite compromisuri, este mai bine decat sa te desparti dupa ce ai investit timp si energie. In America firmele prefera sa le finanteze existenta tinerilor absolventi la un cost mai mic, fara sa ii angajeze, decat sa ii lase sa mearga la competitori. Ii platesc un an, un an si jumatate stand „pe bara” si intentioneaza sa ii angajeze cand piata isi va reveni.”
Ion Nestor, partener fondator al firmei NNDKP: „Intentionam sa urmarim si sa optimizam cheltuielile, dar acest lucru nu este sinonim cu disponibilizarile. In aceasta perioada poti angaja oameni mai buni, poti completa anumite sarcini, dupa cum, natural, unii pot decide sa plece. Din punctul meu de vedere, economii substantiale in cadrul unei firme de avocatura pot fi realizate fie in retributiile avocatilor si personalului, lucru care nu face sens pentru noi, fie in costul chiriei, unde, de asemenea, nu ai o marja prea mare de manevra. Poti eventual negocia cu proprietarii. Recomandarea mea este ca trebuie sa fim cu totii foarte prudenti deoarece lucrurile se pot degrada extrem de rapid.”
Catalin Baiculescu, co-managing partner al firmei Musat & Asociatii: “Nu am facut in acest an disponibilizari si nici nu intentionam sa facem in perioada urmatoare, intrucat consideram ca pe termen lung o astfel de masura nu aduce o valoare adaugata, ci dimpotriva. Am preferat astfel sa fim mult mai atenti la celelalte costuri, care pot fi reduse fara a afecta activitatea de baza a firmei.”
Francisc Peli, partener al firmei PeliFilip: „Suntem o firma care a avut marimea potrivita la momentul potrivit si am continuat sa ne dezvoltam datorita cresterii bazei de clienti. Am deschis divizie de litigii si departament de employment si restructuring. Pe litigii am adus cinci oameni de la David si Baias de la 1 august, iar pe employment am angajat patru oameni.”
Vă invităm să publicaţi şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro,
detalii aici!
Puteţi prelua gratuit în website-ul dumneavoastră fluxul de noutăţi JURIDICE.ro:
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro