Secţiuni » Articole » Opinii
OpiniiPovestim cărţiImaginarul dreptului
Condiţii de publicare
 1 comentariu

Moartea Internetului: proiecte de legi care au ca scop blocarea site-urilor “indezirabile”


24 decembrie 2009 | JURIDICE.ro, Iulian Urban
Secţiuni: Cyberlaw, Opinii, Telecom
JURIDICE - In Law We Trust
UNBR Caut avocat
Evenimente juridice

Vreau sa fac un singur comentariu inainte de a va invita sa parcurgeti acest material de jos: in ultimii doi ani am facut o analiza a legilor adoptate in UK si USA in domeniul internetului si am ajuns la o concluzie interesanta – acestea au fost preluate in legislatia comunitara UE in mai putin de 12 luni de zile de la aparitia lor in USA/UK. Vreau sa atrag atentia asupra faptului ca aceste legi vor veni si in Romania astfel incat trebuie sa stim ce ne asteapta sa nu ne prinda nepregatiti.

* * *

„Proiectele de legi de cenzura in Marea Britanie, Australia, SUA au ca scop blocarea site-urilor „indezirabile”. Steve Watson, Infowars.net, 17 Decembrie  2009

Proiectele de legi de cenzura a Internetului îsi fac loc în legislaţia din Marea Britanie, Australia şi Statele Unite, pentru ca puterile guvernului sa restrânga şi sa filtrează orice site pe care il consideră a fi inoportun pentru accesul public.

În Marea Britanie, legislaţia conturată ca „Proiectul de lege pentru economie digitala” si care in prezent este dezbătuta în Camera Lorzilor, ar permite Secretarului de stat sa plaseze o „obligaţie tehnica cu privire la furnizorii de servicii internet” pentru a bloca orice site-uri doreşte.

Conform clauzei 11 din legislaţia propusă „obligaţia tehnică” este definită după cum urmează:

O „obligaţie tehnica”, în legătură cu un furnizor de servicii Internet, este o obligaţie pentru furnizor de a lua o măsură tehnică împotriva anumitor abonaţi la serviciul său.

O „măsură tehnică” este o măsură care – (a) limiteaza viteza sau altă calitate a serviciilor oferite unui abonat, (b) împiedică un abonat sa utilizeze serviciile pentru a avea acces la materiale speciale, limiteaza o astfel de utilizare; ( c) suspendă serviciile oferite unui abonat sau (d) limiteaza serviciile oferite unui abonat într-un alt mod.

Cu alte cuvinte, guvernul va avea puterea de a forta ISP-uri spre a reduce şi chiar a bloca accesul la Internet pentru anumite site-uri, dacă doreşte.

Legislaţia vine ca urmare a eforturilor amplificate ale guvernului britanic de a acapara puterea asupra internetului si a celor care il folosesc.

De luni de zile Secretarul de stat “neales”, Lordul Mandelson, a supravegheat eforturile guvernului de contestare a independenţei infrastructurii de internet din Marea Britanie.

Mandelson, de asemenea, doreşte să impună politici dure, prin proiectul de lege pentru economia digitală, care ar reduce accesul utilizatorilor de bandă largă pe termen nelimitat, în plus faţă de o amendă de până la £ 50,000 fără dovezi sau judecată, în cazul în care descarcă muzica si filme aflate sub protectia drepturilor de autor. Planul a fost identificat ca „potenţial ilegal”, de către experţi.

Legislaţia ar impune o taxă asupra furnizorilor de servicii Internet pentru a spiona în mod eficient toti clienţii lor, ţinand registre cu site-urile web vizitate şi cu materialele descărcate. ISP-urile care refuză să coopereze ar putea fi amendate cu £ 250,000.

Asa cum a notat jurnalistul şi expertul in drepturi de autor, Cory Doctrow,  proiectul de lege oferă, de asemenea, Secretarului de Stat, puterea de a aduce multe sancţiuni noi şi sisteme de control aşa cum îi place, fără nici o supraveghere sau dezbatere parlamentară.

Mandelson şi succesorii săi vor avea puterea de a inventa orice sancţiune, inclusiv cu închisoarea, pentru vreo abatere digitala de care britanicii vor fi considerati vinovati.

În ciuda faptului că proiectul de lege este numit “Proiectul de lege pentru economia digitală”, legislaţia nu conţine nimic care sa stimuleze vreun context economic şi se bazează în mare parte pe transferul controlului asupra Internetului în mâinile guvernului, care să permită birocraţilor să ascundă în mod arbitrar informaţii fata de public daca ei doresc să facă acest lucru.

Anul trecut, guvernul a anunţat intenţia de a crea o masiva bază de date centrală, colectand detalii cu privire la fiecare text trimis, e-mail trimis, apeltelefonic făcut şi site vizitat de toata lumea din Marea Britanie.

Programul, cunoscut sub numele de „Programul de modernizare a interceptarii”, ar permite spionilor-şefi de la GCHQ, agentia secreta a guvernului, de a plasa în mod eficient un dispozitiv de inregistrare  pe fiecare element electronic de comunicare în Marea Britanie, în numele prevenirii terorismului.

London Times a publicat o serie de scurgeri de informatii cu privire la un alt proiect secret de supraveghere in masa a internetului, cunoscut sub numele de „Mastering Internet” (MCI).

Costand sute de milioane de lire din fonduri publice, sistemul este deja pus în aplicare de către GCHQ cu ajutorul gigantului american expert in aparare Lockheed Martin şi a firmei britanice de IT Detica, care are legături strânse cu agenţiile de informaţii.

Un grup de peste 300 de furnizori de servicii de internet şi reprezentanti ai firmelor de telecomunicaţii au încercat să contracareze planurile radicale, descriind propunerile ca o invazie nejustificată in viaţa privata a oamenilor.

Dacă proiectul GCHQ pentru MTI este acceptat, sonde din cutii negre vor fi puse în intersecţiile de trafic critic cu furnizorii de servicii internet si companii de telefonie, care vor permite spionarea activitatii pentru a monitoriza comunicaţiile fiecarei persoane în ţară, fără a mai fi nevoie de un mandat.

Eforturile de impunere a unor restricţii similare pe internet sunt in desfăşurare si în Australia, unde guvernul doreste implementarea obligatorie si la scara largă a unui filtru de internet modelat dupa modelul guvernului comunist chinez.

Ministrul de comunicare australian Stephen Conroy a declarat că guvernul va fi arbitrul final care se va pronunta ce site-uri vor fi pe lista neagră.

Justificarea oficială a filtrului este de a bloca pornografia infantilă, cu toate acestea, asa cum grupul de supraveghere a frontierelor electronice Australia a arătat, legea va permite guvernului si sa blocheze orice site doreste, în timp ce amatorii de pornografii pot evita filtrele relativ uşor.

La începutul acestui an, site-ul Wikileaks a publicat o listă secreta de site-uri care urmează să fie blocate de filtrul statal al Australiei.

Uniunea Europeană, Finlanda, Danemarca, Germania şi alte ţări din Europa si-au propus toate blocarea sau limitarea accesului la internet şi prin utilizarea de filtre ca cele utilizate în Iran, Siria, China, şi in alte regimuri represive.

În 2008, în Statele Unite, Motion Picture Association of America a cerut Preşedintelui Obama sa introduca legi care ar permite guvernului federal sa spioneze în mod eficient intregul Internet, instituind un sistem în care cei acuzaţi de încălcarea drepturilor de autor ar pierde conexiunea la Internet.

În 2009 a fost introdus Actul pentru ciber-securitate, propunând sa se permita guvernului federal să acceseze orice aspect digital al informaţiilor fiecărui cetăţean, fără un mandat prealabil. Înregistrări bancare, de afaceri şi medicale ar fi larg deschise pentru inspecţie, la fel şi mesajele personale instant şi comunicaţiile e-mail.

În timpul unei audieri cu privire la proiectul de lege, Senatorul John Rockefeller a trădat intenţia adevărata în spatele legislaţiei când a declarat: „Ar fi fost mai bine dacă n-am fi inventat niciodată Internetul”, în timp ce discuta despre atacurile cibernetice asupra guvernului SUA şi modul în care ţară ar putea fi închisa.

Dezvăluiri recente în cadrul Freedom of Information Act [Legea privind libertatea informatiei], de asemenea, arată că guvernul federal are mai multe contracte cu site-uri de socializare cum ar fi YouTube (Google), Facebook, MySpace şi Flickr (Yahoo), care renunţă la normele privind monitorizarea utilizatorilor şi permit societăţilor comerciale sa urmăreasca vizitatorii site-urilor guvernului în scopuri publicitare.

Si armata SUA are 30 miliarde $ investiţi în propria structura de control a proiectelor de pe internet.”

* * *

Noi am dezvaluit pe larg eforturile de control al internetului si tendinta de îndreptare spre un sistem cu acces restricţionat, „Internet 2”. Toate cele de mai sus reprezinta baze de pornire spre realizarea acestor planuri.

Accesul gratuit la internet este sub atac în întreaga lume, si doar prin expunerea adevăratelor intenţii ale guvernelor noastre, de a restricţiona fluxul de date, putem învinge astfel de eforturi şi putem păstra ultimul vestigiu de informaţie independenta.

Iulian URBAN, senator

Cuvinte cheie: , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Ne bucurăm să aducem gândurile dumneavoastră la cunoştinţa comunităţii juridice şi publicului larg. Apreciem generozitatea dumneavoastră de a împărtăşi idei valoroase. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord, publicarea pe JURIDICE.ro nu semnifică asumarea de către noi a mesajului transmis de autor. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteţi ciţi aici. Pentru a publica pe JURIDICE.ro vă rugăm să luaţi în considerare Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice


Servicii JURIDICE.ro
Cont profesional









Subscribe
Notify of
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni          Noutăţi     Interviuri     Comunicate profesionişti        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie         Arii de practică          Note de studiu     Studii
 
© 2003-2023 J JURIDICE.ro