Elementele contractului de asigurare si informatiile care trebuie asigurate clientilor
28 decembrie 2009 | Marinela CIOROABĂ, SAVESCU NITOIU SI ASOCIATII (SNSA)In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 908 din 23 decembrie 2009 a fost publicat Ordinul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 23/2009 pentru punerea in aplicare a Normelor privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze clientilor, precum si alte elemente pe care trebuie sa le cuprinda contractul de asigurare.
Normele stabilesc informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze persoanelor fizice – clienti -, in calitatea lor de asigurat, potential asigurat, contractant sau potential contractant al asigurarii, precum si alte elemente pe care trebuie sa le cuprinda contractul de asigurare.
Informatiile trebuie furnizate potentialului client pe hartie ori pe alt suport durabil, anterior incheierii contractului de asigurare prin intermediul unui document distinct sau a mai multor documente. Aceste documente pot fi transmise potentialului client inclusiv prin utilizarea unor mijloace de comunicare la distanta, intr-o modalitate care sa confirme ca acestia au luat cunostinta despre continutul acestor documente.
Documentele mentionate mai sus de furnizare a informatiilor, contractul de asigurare si conditiile de asigurare vor fi redactate in scris, vizibil si usor de citit, cu o marime a fontului utilizat de minimum 10, pe hartie sau pe alt suport durabil, in cel putin doua exemplare, fiind remis cate un exemplar original fiecarei parti.
La solicitarea clientilor, asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze clientilor un exemplar al proiectului de contract si al conditiilor de asigurare
Normele enumera in concret informatiile pe care asigurptorii si intermediarii im asigurapri trebuie sa le furnizeze clientilor, precum si alte elemente pe care trebuie sa le cuprinda contractul
de asigurare.
SAVESCU NITOIU SI ASOCIATII (SNSA)