Secţiuni » Flux noutăţi
Flux noutăţi
Comunicate profesioniştiEvenimenteRecrutareBarouriExecutoriNotariatSistemul judiciarJURIDICE NEXT

Ministerul Finantelor raspunde ZF ref. parteneriat public-privat
18.01.2010 | Anemarie LAZARESCU

JURIDICE - In Law We Trust

Comunicat Ministerul Finantelor Publice: „Poziţia Ministerului Finanţelor Publice faţă de articolele: „De ce nu funcţionează parteneriatul public-privat? Trei proiecte de autostradă în valoare de aproape 4 miliarde de euro sunt blocate” şi “Proiectele PPP, o enigmă pentru autostrăzi: autostrăzi de 4 miliarde de euro sunt blocate în nesfârşite negocieri”, publicate în Ziarul Financiarul, în zilele de 13, respectiv 14 ianuarie 2010.

Pentru clarificarea denumirii de “parteneriat public-privat” (PPP), reamintim că acest concept este folosit în România în sens generic pentru reprezentarea oricărei tranzacţii care transferă responsabilitatea generală pentru furnizarea unui serviciu public sau pentru realizarea unei investiţii cu scop comercial către o companie privată, în timp ce autoritatea publică competentă îşi păstrează responsabilitatea politică, devenind partener la profit şi pierderi.

Totodată, în România sunt reglementate legal mai multe tipuri de PPP-uri, cum ar fi:

  • contractele de concesiune de lucrări publice,
  • contractele de concesiune de servicii,
  • contractele de asociere în participaţiune,
  • contractele de închiriere,
  • contractele de leasing,
  • contractele de joint-venture etc.

Proiectele la care sunt făcute referiri în cuprinsul celor două articole (respectiv autostrăzile Comarnic-Braşov, Piteşti-Sibiu şi centura Capitalei) urmează a fi realizate în regim de concesiune de lucrări publice, conform prevederilor următoarelor acte normative:

  • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34 din 19/04/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată prin Legea nr.337/2006, cu modificările şi completările ulterioare (legislaţie primară în domeniu),
  • Hotărârea Guvernului nr. 71/2007 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii prevăzute în OUG nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii şi Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţii publice prevăzute în OUG nr. 34/2006. privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii cu modificările şi completările ulterioare (legislaţie secundară în domeniu),
  • Ordinul ministrului finanţelor publice şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr.1517/9574/2009 privind aprobarea Ghidului pentru implementarea proiectelor de concesiune de lucrări publice şi servicii în România.

Astfel, cadrul legal în domeniul concesiunilor de lucrări publice şi servicii este complet şi armonizat cu acquis-ul comunitar, detaliind atât procedurile de structurare, pregătire, cât şi atribuire a acestui tip de contracte. De asemenea, în cadrul Ministerului Finanţelor Publice funcţionează, încă din anul 2005, Unitatea Centrală pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat care are printre atribuţii inclusiv acordarea de asistenţă de specialitate autorităţilor publice ce intenţionează demararea unor astfel de proiecte.

De asemenea, precizăm că implementarea proiectelor de interes public în regim PPP reprezintă o prioritate a Guvernului menţionată expres în Programul de guvernare 2009-2012, în mod specific pentru domeniile infrastructură de justiţie (cap. IV), sănătate (cap. VI), tineret şi sport (cap. X), turism (XI) şi infrastructură de transport (cap. XII).

Totodată, subliniem faptul că esenţa unui proiect de concesiune de lucrări este asumarea expresă de către concesionar a finanţării, proiectării, construcţiei, operării şi întreţinerii obiectului concesiunii, aceasta reprezentând şi o condiţie prevăzută în cuprinsul Documentaţiei de atribuire a autostrăzii Comarnic-Braşov.”

Secţiuni: Content | Toate secţiunile

Cuvinte cheie: , , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti
SERVICII JURIDICE.RO