Noi reglementari ref. Registrul General de Evidenta a Salariatilor
21 ianuarie 2010 | Anemarie LAZARESCU
În şedinţa Executivului de vineri, 15 ianuarie 2010, a fost aprobat Proiectul de Hotărâre pentru modificarea şi completarea HG nr. 161/2006 privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor, cu modificările şi completările ulterioare.
Potrivit unui comunicat MMFPS ,,prevederilor Memorandumului de Înţelegere din 23.06.2009 între Comunitatea Europeană şi România privind alocarea pentru România a unei asistenţe financiare pe termen mediu în valoare de până la 5 miliarde euro, s-a prevăzut ca soluţionarea problemei muncii nedeclarate să se facă „prin creşterea semnificativă a intensităţii controalelor şi administrarea unor amenzi administrative suficient de descurajatoare în cazul neconformării“.
În vederea îndeplinirii acestui obiectiv, actul normativ adoptat stabileşte:
- obligaţia angajatorilor de a înregistra în registrul general de evidenţă a salariaţilor elementele de identificare a tuturor salariaţilor – nume, prenume, CNP, data angajării, funcţia/ocupaţia conform specificaţiei COR sau altor acte normative, tipul contractului – cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii de către salariat;
- înregistrarea în registru a datei şi temeiului încetării contractului individual de muncă la data încetării contractului individual de muncă;
- obligaţia de transmitere a registrului în format electronic la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază îşi au sediul sau domiciliul, după caz, cel târziu în ziua lucrătoare anterioară începerii activităţii de către primul salariat şi, ulterior, de către fiecare nou salariat;
- completarea cu două noi contravenţii, respectiv: neînregistrarea contractelor individuale de muncă în registrul general de evidenţă a salariaţilor anterior începerii activităţii şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor cu date eronate;
- majorarea cuantumului amenzilor.
Situaţia existentă până la momentul intrării în vigoare a prezentului act normativ, situaţie reglementată prin dispoziţiile Legii nr. 130/1999 şi ale H.G. nr. 161/2006, prevedea următoarele obligaţii în sarcina angajatorilor:
- înregistrarea contractelor de muncă la inspectoratele teritoriale de muncă, în termen de 20 de zile de la încheierea lor,
- transmiterea registrului în formă electronică la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială îşi au sediul sau domiciliul, după caz, în termen de 20 de zile de la data angajării primului salariat. Ulterior, obligaţia de transmitere a modificărilor intervenite trebuie îndeplinită în termen de 5 zile.”
Dispoziţiile referitoare la stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor vor intra în vigoare la 10 zile de la data publicării acestui act normativ.
- Flux integral: www.juridice.ro/feed
- Flux secţiuni: www.juridice.ro/*url-sectiune*/feed
Pentru suport tehnic contactaţi-ne: tehnic@juridice.ro