Posta si Politia – masuri comune pentru prevenirea si reducerea numarului de infractiuni carora le cad victime factorii postali
22 ianuarie 2010 | JURIDICE.ro

Miercuri, 20 ianuarie 2010, la iniţiativa Poliţiei Române, a avut loc la sediul Companiei Naţionale Poşta Română, o întâlnire între inspectorul general al Poliţiei Române, chestor principal de poliţie Petre Tobă şi Preşedintele-Director general al Companiei Naţionale Poşta Română, Tudor Gabriel Bohâlţeanu.
Potrivit unui comunicat al Poştei Române, „din partea Inspectoratului General al Poliţiei Române, la discuţii au participat şi chestor principal de poliţie Dumitru Pârvu, adjunct al inspectorului general şi comisar-şef de poliţie Catrinoiu Aurel, şeful Serviciului Sisteme de Securitate din cadrul Direcţiei Poliţiei de Ordine Publică.
Scopul întâlnirii l-a constituit luarea unor măsuri comune pentru prevenirea şi reducerea numărului de infracţiuni cărora le cad victime factorii poştali.
De asemenea, s-a analizat şi s-a hotărât reactualizarea protocolului de colaborare incheiat între cele două instituţii.
Astfel, se va avea în vedere acordarea de sprijin din partea poliţiei pentru consilierea de specialitate în ceea ce priveşte paza persoanelor, obiectivelor şi securitatea valorilor, implementarea unor soluţii şi mijloace preluate din practica europeană care să garanteze o mai mare siguranţă factorilor poştali şi sumelor deţinute. S-a stabilit derularea unor campanii comune pe segmentul de prevenire a acestui gen de fapte şi dezvoltarea colaborării la nivelul unităţilor teritoriale între conducerile oficiilor poştale şi ale unităţilor de poliţie.
Totodată, s-a discutat oportunitatea atragerii autorităţilor locale să acorde sprijinul în perioada distribuirii pensiilor prin însoţirea factorilor poştali de către lucrători ai poliţiei comunitare sau ai primăriei, precum şi alte măsuri specifice.
În urma demersului comun al celor două instituţii, astăzi, conducerea Companiei Naţionale Poşta Română a desemnat un grup de lucru care se va ocupa, în perioada imediat următoare, de identificarea tuturor factorilor de risc în zona de competenţă, urmând ca în cel mai scurt timp, printr-un program-pilot de optimizare a activităţii instituţionale, să fie propus un set de măsuri menit să asigure, împreună cu structurile abilitate, un climat de linişte şi siguranţă în ceea ce priveşte securitatea angajaţilor companiei.”